Medisch Pedicure
Franka Pedicure

Algemene voorwaarden

Artikel 1. Toepasselijkheid
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle diensten en leveringen van Franka Pedicure en op alle met voetverzorging van Franka Pedicure aangegane overeenkomsten voor zover van deze Algemene Voorwaarden niet door Partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.
Onder cliënt wordt verstaan elke natuurlijke persoon of rechtspersoon die met Franka Pedicure in een contractuele relatie van welke waar dan ook staat of komt te staan.
Het boeken van een behandeling houdt in dat de cliënt de toepasselijkheid van deze Algemene Voorwaarden accepteert.
Indien de client verwijst naar zijn/haar voorwaarden, zijn die voorwaarden niet van toepassing tenzij hiermee uitdrukkelijk schriftelijk met Franka Pedicure is ingestemd.
Van het in deze Algemene Voorwaarden bepaalde kan uitsluitend worden afgeweken indien dit uitdrukkelijk schriftelijk is overeengekomen en in welk geval de overige bepalingen van deze Algemene voorwaarden onverkort van kracht blijven.
Franka Pedicure behoudt zich het recht voor deze Algemene Voorwaarden eenzijdig te wijzigen of aan te vullen.
Franka Pedicure is bevoegd gebruik te maken van tussenpersonen en andere derden bij de uitvoering van een overeenkomst met een cliënt. Deze Algemene Voorwaarden zijn in dat geval eveneens onverkort van toepassing.
Artikel 2. Inspanningen
Franka Pedicure zal de behandeling naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van een goed vakmanschap uitvoeren en op grond van de op dat moment bekende stand der wetenschap. Franka Pedicure zal zoveel als redelijkerwijs mogelijk is de cliënt inlichten over financiële consequenties van de wijziging of aanvulling van de behandeling.
Artikel 3. Het boeken van een behandeling en annuleringsvoorwaarden
3.1 Het boeken van een behandeling
Behandelingen geschieden uitsluitend op afspraak. Dit kan op werkdagen op maandag van 13.00 tot 20.00, dinsdag t/m donderdag van 9.00-17.00u.
3.2 Annulering door cliënt
De cliënt moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk 24 uur voorafgaande aan de afspraak aan Franka Pedicure melden. Indien de cliënt deze verplichting niet of niet tijdig nakomt, mag Franka Pedicure het gehele honorarium voor de afgesproken behandeling aan de cliënt berekenen. Voicemail, whatsapp of e-mail wordt na 17.00 niet meer afgeluisterd of gelezen. Dus om een afspraak te annuleren of te verzetten kunt u bellen, mailen of appen zoals bij 3.1 is beschreven.
3.3 Annulering door Franka Pedicure
Franka Pedicure moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, voorafgaande aan de afspraak aan de cliënt melden.
3.4 Tijdig aanwezig zijn voor de behandeling
De cliënt dient vijf minuten voor aanvang van de besproken behandeling aanwezig te zijn op de afgesproken werklocatie. Indien de cliënt meer dan 5 minuten later is dan de afgesproken tijd, in de praktijk arriveert, mag Franka Pedicure de verloren tijd inkorten op de behandeling en toch het gehele afgesproken honorarium berekenen. Indien cliënt meer dan 15 minuten later dan de afgesproken tijd arriveert in de praktijk van Franka Pedicure zal de afspraak worden geannuleerd en het gehele afgesproken honorarium in rekening worden gebracht.
3.5 Overmacht
Beide partijen zijn niet gehouden tot het nakomen van de onder leden 3.2 t/m 3.4 genoemde voorwaarden indien met daartoe gehinderd wordt als gevolg van een omstandigheid die niet is te wijten aan schuld, en noch krachtens de wet, een rechtshandeling of in het verkeer geldende opvattingen voor zijn rekening komt. Onder overmacht wordt in deze Algemene Voorwaarden verstaan, naast hetgeen daaromtrent in de wet en jurisprudentie wordt begrepen, alle van buitenkomende oorzaken, voorzien of niet-voorzien, waarop Franka Pedicure of cliënt geen invloed kan uitoefenen, doch waardoor Franka Pedicure of cliënt niet in staat is haar verplichtingen na te komen.
Artikel 4. Ambulant
4.1 Locatie
Indien er geen lift aanwezig is op de afgesproken locatie dienen behandeling altijd op de begane grond plaats te vinden. Cliënt dient zorg te dragen voor voldoende ruimte en door Franka Pedicure gevraagde faciliteiten beschikbaar te stellen die nodig zijn om een goede behandeling uit te voeren. Tevens dient de cliënt te zorgen voor een zo hygiënisch mogelijke omgeving. Indien de cliënt deze normen niet of onvoldoende nakomt is Franka Pedicure gerechtigd de behandeling te weigeren, dan wel te staken en het gehele honorarium voor de afgesproken behandeling aan de cliënt in rekening te brengen.
4.2 Niet thuis
Indien de cliënt niet thuis is, hetzij er niet wordt opengedaan op het afgesproken tijdstip en daardoor de behandeling niet kan plaats vinden, worden alsnog alle kosten in rekening gebracht en volgt er een factuur die men binnen 7 dagen dient te voldoen.
4.3 Parkeerkosten
Indien er sprake is van betaald parkeren worden deze kosten aan de cliënt doorberekend, waarbij de keuze van parkeerplek aan Franka Pedicure wordt gelaten.
Artikel 5. Betaling
Franka Pedicure vermeldt alle prijzen van behandelingen en producten zichtbaar op de website frankapedicure.nl. De gemelde prijzen zijn in euro’s en vrijgesteld of met 21% btw.
Aanbiedingen en acties in advertenties zijn geldig in de aangegeven looptijd en/of zolang de voorraad strekt. De cliënt dient direct na afloop van de behandeling de betaling van de behandeling en eventuele producten te voldoen via pin of betaalverzoek. Uitsluitend is na overleg met Franka Pedicure betaling mogelijk op rekening binnen 7 dagen. Bij in gebreken blijven van betaling, kan Franka Pedicure na de verlooptijd van de factuur en aanmaning, het openstaande bedrag ter incasso stellen aan een deurwaarden. De hieruit vloeiende kosten zullen geheel voor rekening van de cliënt komen. 
Voor de cliënten die vallen onder de ketenzorg, zal de factuur voor medisch noodzakelijke behandeling worden ingediend bij de desbetreffende podotherapeut. Franka pedicure berekend hierbij een eigenbijdrage (meerzorg)  aan de cliënt welke niet ingediend kan worden bij de zorgverzekeraar. 

Artikel 6. Cadeaubonnen
Iedere cadeaubon is voorzien van een unieke code. Dit kan een nummercode en/of pincode en/of tekstcode zijn. Iedere cadeaubon wordt slechts éénmaal verstrekt. U dient de cadeaubon (inclusief de code) zorgvuldig te bewaren. In geval van diefstal (waaronder tevens begrepen het gebruik door onbevoegde derden van de code) of verlies (waaronder tevens begrepen het (per ongeluk) vindt geen vergoeding plaats. Alleen originele cadeaubonnen en codes kunnen worden gebruikt. Franka Pedicure behoudt zich het recht voor om een cadeaubon uitsluitend te accepteren na ontvangst van de originele (fysieke) cadeaubon waarop de unieke code staat vermeld. Dit vanwege de registratie in het digitale systeem. Het bedrag van de cadeaubon kan in delen opgemaakt worden. De cadeaubon kan ingewisseld worden voor een pedicurebehandeling of producten die Franka Pedicure aanbiedt. De cadeaubon of restwaarde van de cadeaubon is niet inwisselbaar voor geld. De cadeaubon kan niet geretourneerd worden.
Artikel 7. Persoonsgegevens & privacy
De cliënt voorziet Franka Pedicure vóór de eerste behandeling van alle gegevens, waarvan Franka Pedicure aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de cliënt redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het zorgvuldig uitvoeren van de behandelingen.
Franka Pedicure neemt de persoonlijke gegeven van de cliënt op in een gedigitaliseerd systeem op de klantenkaart. Franka Pedicure behandelt de vertrouwelijk gegevens van de cliënt volgens de richtlijnen in de Wet Bescherming Persoonsgegevens. Franka Pedicure zal gegevens van de cliënt niet aan derden verstrekken zonder schriftelijke toestemming vooraf van de cliënt.
Artikel 8. Geheimhouding
Franka Pedicure is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die de cliënt heeft medegedeeld tijdens de behandeling. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de cliënt is medegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie. De geheimhouding vervalt indien, op grond van een wettelijke bepaling of een rechterlijke uitspraak, verplicht is de vertrouwelijk informatie aan derden te verstrekken.
Artikel 9. Aansprakelijkheid
Franka Pedicure is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat Franka pedicure is uitgegaan van door de cliënt verstrekte onjuiste en/of onvolledige informatie over relevante lichamelijke aandoeningen, medicijngebruik, werkzaamheden of vrijetijdsbesteding. 
Franka Pedicure is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal of beschadiging van persoonlijke eigendommen die de cliënt heeft meegenomen naar de praktijk.
Artikel 10. Garantie
Franka Pedicure geeft alleen garantie op een behandeling indien de cliënt binnen 3 werkdagen contact opneemt met Franka Pedicure. Deze garantie vervalt indien:
- De cliënt het advies om medische hulp te zoeken niet binnen 3 dagen heeft opgevolgd.
- De client producten niet volgens de gebruiksaanwijzing of de aanwijzingen van Franka Pedicure heeft gebruikt.
Artikel 11. Beschadiging & diefstal
Franka Pedicure heeft het recht van de cliënt een schadevergoeding te eisen indien de cliënt meubilair, apparatuur of producten beschadigt. Franka Pedicure meldt diefstal altijd bij de politie.
Artikel 12. Klachten
Het verdient sterke aanbeveling tekortkomingen per ommegaande na het ontdekken of kunnen ontdekken daarvan schriftelijk dan wel digitaal bij Franka Pedicure in te dienen. Franka Pedicure dient klachten afdoende te onderzoeken. Franka Pedicure zal eventuele tekortkomingen zo mogelijk herstellen binnen een redelijke termijn, tenzij zulk in verband me de omstandigheden in redelijkheid niet kan worden gevergd.
Als klachten niet in onderling overleg naar tevredenheid kan worden opgelost, ontstaat een geschil dat kan worden voorgelegd aan de geschillencommissie van de uiterlijke verzorgingsbranche. Franka Pedicure verstrekt in dat geval informatie over de geschillencommissie van de uiterlijke verzorgingsbranche aan de cliënt.
Artikel 13. Geschillenregeling
Geschillen tussen cliënt en Franka Pedicure over totstandkoming of de uitvoering van overeenkomsten, kunnen zowel door de cliënt als door Poort Pedicure aanhangig worden gemaakt bij de geschillencommissie. www.degeschillencommissie.nl.
Een geschil wordt door de geschillencommissie slechts in behandeling genomen, indien de cliënt zijn klacht eerst schriftelijk bij Franka Pedicure heeft ingediend.
Artikel 14. Behoorlijk gedrag
De cliënt behoort zich in de praktijk en thuis bezoek behoorlijk te gedragen volgens algemeen aanvaarde normen. Indien de cliënt na herhaaldelijke waarschuwingen onbehoorlijk gedrag blijft vertonen, heeft Franka Pedicure het recht de cliënt de toegang tot de praktijk te weigeren zonder opgaaf van redenen.
Artikel 15. Recht
Op elke overeenkomst tussen Franka Pedicure en de cliënt is Nederlands recht van toepassing. In geval van uitleg van de inhoud en de strekking van deze Algemene Voorwaarden, is de Nederlandse tekst daarvan steeds bepalend. Van toepassing is steeds de laatst gedeponeerde versie c.q. de versie zoals die gold ten tijde van het tot stand komen van de overeenkomst.